مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:20426 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

آداب و اخلاق اسلامي زندگي زناشويي و نكات مهمي كه دانستن آنها قبل از هر چيز و در آغاز زندگي مشترك لازم است را توضيح دهيد.

مسئلهاي كه به آن اشاره كردهايد امر مهمي است كه جا دارد درباره آن مطالعه كامل داشته باشيد و به آن اهميت لازم بدهيد، اميدواريم در اين زمينه به راه كارهاي نيك و پسنديده دست يابيد و باعث عاقبت به خيري خود و همسرتان گرديد. بسياري از مشكلات زوجهاي جوان بر اثر بي اطلاعي از وظايف خودشان ميباشد كه حتماً بايستي پيشگيري شود، براي شما چند كتاب معرفي ميكنيم و يك جزوه ارسال مينمائيم، اميدواريم مفيد باشد:

1- كتاب ازدواج از دكتر پاك نژاد؛

2- بهشت خانواده از حجة الاسلام و المسلمين سيد جواد مصطفوي؛

3- آئين همسرداري از آيت الله اميني؛

كتابها را ميتوانيد خود تهيه كنيد يا به نامزدتان بگوييد براي شما بخرند. اين كتابها را ميتوانيد از كتاب فروشي شهرتان يا كتاب فروشيهاي مشهد مقدس بخريد و در صورتي كه اين كتابها در كتاب هانه شهرتان وجود دارد ميتوانيد با حفظ حجاب كامل آن را درخواست و مطالعه كنيد مگر اين كه محيط آن كتاب خانه نامناسب و ناامن باشد. از خواهرها نيز براي خريد ميتوانيد استفاده كنيد يا بإ؛ خخ نامزدتان برويد و خريداري نماييد.

براي شما آرزوي موفقيت داريم، در صورت لزوم باز هم با ما مكاتبه كنيد، آن چه يك زوجه بايد بداند عبارت است از احترام به همسر؛ احترام به خواهر و مادر و پدر و ديگر بستگان، زن بايد مايه آرامش باشد و اميد و نشاط را با سخنان اميد بخش در روح شوهر ايجاد كند. از آن چه شوهر خوشش نميآيد دوري كند، زمينه بحث و گفت و گو را بايد فراهم كرد، اما سعي كنيد به جر و بحث و مجادله كشيده نشود، اگر با يك امر معقول و مشروع موافقت نكرد فقط دلايل را يكبار بگوييد، اگر قانع نشد بگوييد اين نظر من است، هر جور كه خود صلاح ميدانيد. ميخواهيد با بزرگان ديگر هم مشورت نماييد. اجازه ندهيد از پدر و مادر و بستگان شما انتقاد كنند، بفرماييد ما با هم زندگي ميكنيم كاري به ديگران نداريم، من شما را به احترام به والدين تشويق ميكنم از شما انتظار دارم، هرگز اجازه ندهيد زمينه اهانت فراهم شود، صدق و راستي را رعايت نماييد.

نكته ديگر اين است كه هر حرفي را نميشود به شوهر گفت به خصوص از اسرار خانوادگي كه ممكن است يك روز سوء تفاهم كند و هم چنين در بيان خاطرات شخصي و نقطههاي ضعف گذشته و هر چيزي كه ممكن است دستاويز قرار دهد خودداري كرده و از خوبيهاي گذشته خود و خانواده صحبت كنيد.







مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.